Khamis, 15 September 2016

Kisah Si Atan Sang Minimalist

Salam pertemuan.

 

Bengang betul Si Atan sebab  filem Kabbali lakonan pelakon pujaannya , #SuperStarRajnikant sudah habis main dipanggung. Untuk mengubati hatinya, dia pun layanlah seorang diri cerita Geraftaar di atas.



 Sambil menonton dia pun meneliti beberapa program senaman yang saban minggu atau bulan sampai di peti simpanan e-mailnya. Setiap susunan senaman dalam program-program berkenaan tidak diambil bulat-bulat, buta-buta tanpa dirujuk pada hukum-hukum asas ilmu gerak badan yang sesuai untuk anak muridnya.

" ONE MAN PLEASURE IS ANOTHER ONE POISON

Inilah antara moto yang digunakapakai oleh Si Atan. Program untuk atok berumur 80 tahun sewajarnya tidak sama dengan adik kecil berusia 8 tahun atau budak 18 tahun yang baru lepas SPM. Senaman explosive untuk amoi peminat mati keras Crossfit tidak semestinya boleh dilakukan oleh makcik kaki Zumba Zumbee. 

" BERPIJAK DI BUMI NYATA "

Dengan tidak semena-mena, talipon pintarnya berbunyi.

Si Atan Sang Minimalist : Hello, Ibu Pejabat Bomba Jalan Hang Jebat

Awek Melayu Perasan Omputeh : LOL! Esok lepas our training jom gi makan. I belanja.

Si Atan Sang Minimalist : It's on. ( #nasikarabkambingkalauboleh ) 

Awek Melayu Perasan Omputeh : Cool, luv ya! 

Maka tamatlah perbualan mereka. Pada pandangan umat Melayu Malaysia , Atan dan awek tadi adalah pasangan kekasih sebab mesra rakyat satu macam.  Hakikatnya, awek, amoi itu adalah  sebahagian daripada lingungan anak didiknya.

Itulah ujian buat Si Atan yang masih bujang, dikelilingi wanita dalam tugasannya. Pesanan Habib-habib di majlis taalim akan diusahakan sekuat yang boleh...



Bersambung...     
  

     


Tiada ulasan:

Catat Ulasan