Selasa, 27 September 2016

Bro, Camner Nak Kasi Bukak Dada Masa Swing? (Siri 1)

Salam pertemuan...
Ucapan terima kasih kepada rakan taulan dan pengikut blog yang telah mengirim video untuk saya teliti demi penambahbaikan.Kemudahan dan kecanggihan alat komunikasi dewasa ini menjadikan proses latihan menjadi mudah.
Beberapa bulan dahulu pun, sesi Skype bersama Brittany ini banyak membantu saya memperbaiki teknik sukan kettlebell terutama acara long cyle. Anda lihat sendiri video pertandingan pertama saya pada tahun 2013 ( ehsan Tuan Anip Statham :D ) : 
 
bandingkan dengan video terbaru dua bulan dahulu :

Tentunya banyak berbeza bukan? Baiklah, sekarang mari kita sama-sama lihat cabaran yang dihadapi oleh sebahagian daripada anda yang baru mula hendak swing : Dada Tak Dapat Dibuka Luas Sepanjang Ulangan (Reps) Swing. Mari tonton video lama ini dahulu :

 

Nak buka dada ini memang sukar terutama pada umat manusia zaman moden ini yang sibuk dengan skrin televisyen, telefon pintar yang menjadikan kita semakin 'mengecut'. Tips pertama saya untuk anda : POWER POSING 2 Minit Setiap Hari! Tonton video ini pula.

 

Anda berbaring terlentang ; kaki terkangkang sedikit.Sekarang anda depakan tangan pada jam 2 dan 10, turunkan bahu, jinjangkan leher. Bernafaslah dalam-dalam dalam Power Posing itu untuk 2 minit, buat setiap hari kalau boleh. 

Lakukan selama seminggu, insha Allah ada sedikit perubahan pada mood, semangat anda. Lakukan sebelum Face The Wall Squat dan Box Squat yang saya tunjukkan dalam video tunjuk ajar swing itu sebagai panas badan atau mobility drills.

Insha Allah ada sedikit perubahan positif pada postur swing anda...

Bersambung...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan