Sabtu, 8 September 2018

Bro,Ko Wat Bende Ni! Cheating Front Raise Ker? #Memori2006 @Bro_Lan

Selamat bertemu kembali...

 

SUATU PETANG DI SEBUAH GYM KOMERSIL PADA TAHUN 2006...

Lagu diatas diputar entah kali keberapa setiap tiga ke empat jam sampaikan Bro_Lan yang on duty sebagai jurulatih kecergasan junior disitu naik jelak sudah!

Dia struggle kerja digym itu walaupun seragamnya agak cool!Dia terpaksa bersaing dengan jurulatih2 yang lebih senior yang ada diantara mereka graduan sains sukan, bekas Mr.Kedah tahun 90an, bekas pemain bola sepak negeri dan ada yang sudah bekerja di franchise gym itu sejak ia dibuka lagi.

Tambahan pula dia begitu taksub pada idea lelaki botak dari negara bekas Kesatuan Soviet ini dan jurulatih itu semua ingat dia seorang yang pelik...


Ketika sebijik kettlebell pun takder lagi di gym sebegitu dan dia terpaksa bikin swing dengan dumbell.Seperti biasa , jurulatih lain akan menegur senaman itu dengan tiga persoalan utama :
  • Bro, ko buat bende ni, cheating front raise ke?
  • Bahaya ni, lower back boleh injured!
  • Untuk aper exercise ni bro?
Adakalanya dia jawab setakat yang boleh, adakalanya dia tidak layan sebab jurulatih2 itu banyak yang poyo dan yo yo oo jer! Lebih baik dia layan lagu ini bila bikin dumbell swing ( Lagu ini pun banyak jurulatih itu tak pernah dengar!)



Sudahlah bikin cheating front raise yang boleh injured lower back,layan pulak lagu hip hop Fort Minor/Mike Shinoda yang mereka tak pernah dengar (ada yang gelakkan nama Fort Minor itu :P ), maka freak seperti Bro_Lan mereka perlu 'jauhi'. 

Jauh disitu hatinya, suatu hari nanti kettlebell akan masuk ke sini dengan ramai orang ingin menghayunnya dan lagu Remember The Name itu akan jadi lagu favorite untuk workout! 

SUATU PAGI DI SEBUAH GYM KOMERSIL DI TAHUN 2018...

Bro_Lan sedang menghabiskan satu program double kettlebells sesudah lagu Remember The Name itu diputarkan... 

  

Sesudah selesai set itu,datanglah seorang jurulatih disitu bertanya padanya macam mana mau bikin clean & press yang betul dengan kettlebell. Bro_Lan melayani dengan besar hati dan perkara ini sering terjadi di gym itu. 

Jurulatih2 disitu begitu menghormati Bro_Lan yang dianggap 'Otai Kettlebell' dan dia pula belajar untuk tidak bersifat sombong atau cakap besar serta berlapang dada dengan perbezaan pendapat  hasil didikan di majlis2 Habib...

Dua #GuruMulia Yang Bro_Lan sangat kasihi :)
Kini kettlebell sudah ada di gym2 komersil dan Bro_Lan sangat bersyukur dan berazam untuk menambah baik...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan